Особливості викладання основ здоров’я у 2 класі. Здоров’я найбільша цінність, не лише окремої людини, а й усього суспільства. Конституцією України визначено, що найвищою соціальною цінністю у державі є людина, її життя, здоров’я. У Законі України «Про загальну середню освіту» йдеться мова про те, що одним із завдань середньої освіти є виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів. З – поміж пріоритетних напрямів освіти, що визначені Національною доктриною розвитку освіти, є «пропаганда здорового способу життя, стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя». Існує близько десяти державних програм, спрямованих на пропаганду здорового способу життя дітей та молоді. (Закон України «Про освіту», «Національна програма «Освіта» (Україна ХХІ ст..), Програма «Діти України», Концепція неперервної валеологічної освіти в Україні», Цільова комплексна програма «Фізичне виховання – здоров’я нації». На сьогодні помітний тісний зв’язок між здоров’ям людини, її фізичним розвитком та опануванням фізичної культури в цілому. Основи фізичного та психічного здоров’я людини закладаються ще в дошкільному віці, а шкільний період для виховання здорової, загартованої, витривалої фізично людини та для формування її характеру є надзвичайно важливим та вирішальним. Державний стандарт загальної початкової освіти розглядає здоров’я цілісно і багатовимірно через його фізичну, психічну, соціальну та духовну складові. Кожна складова здоров’я багатогранна. І лише за умови їх органічного поєднання формується і розвивається здоров’я людини. Вивчаючи курс «Основи здоров’я» у дітей формуються • світогляд, спрямований на збереження власного здоров’я, активна мотивація щодо зміцнення здоров’я; • знання, уміння та навички безпечної поведінки; • здатність передбачати наслідки своїх вчинків, розвиваються уміння прогнозувати можливість виникнення небезпеки, самостійно ухвалювати рішення, жити у гармонії з природою, дбайливо ставитися до довкілля. Особливістю методики проведення уроків з основ здоров’я є те, що засвоєння інформації та формування життєвих навичок потребують багаторазового вправляння. Тому важливим є використання різних методів та прийомів інтерактивного навчання, що базуються на принципі активної участі учнів: моделювання, рольові ігри, інсценування. Обов’язковим є зв’язок із життєвим досвідом дітей, урахування умов, у яких діти перебувають удома, широке використання фольклору – вивчення народних звичаїв, обрядів, застосування творчих завдань. Необхідно створювати умови для формування творчої, духовно і фізично здорової особистості. Навчально - методичне забезпечення : Основи здоров’я : підр. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. В. Гнатюк, - К :Я Генеза, 2012. – 112 ст. Зошит з основ здоров’я : навч. посібник для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл./ О. В. Гнатюк. – К. : Генеза, 2013. – 64ст. Вчитель Звєрькова С. В.
|