ПЛАН ЗБОРІВ
І. Організаційна частина
* вступне слово – привітання
* презентація порт фоліо
ІІ. Лекція. «Виховання свідомої дисципліни»
1. Мотивація проведення батьківських зборів.
На будь – якому робочому місці цінують дисциплінованого працівника. Свідома дисципліна будь - якої людини ґрунтується на розумінні свого обов’язку саме у повсякденному житті, на усвідомленні почуття відповідальності за кожне своє слово і вчинок перед оточенням. Що таке «свідома дисципліна», з якого віку необхідно розпочинати формувати цю якість?
Про це піде мова на зборах.
2. Формування у дітей свідомої дисципліни.
Іноді дорослі вважають. що коли дитина ввічлива, дотримується правил поведінки, то її можна вважати дисциплінованою. Однак, трапляється, що дорослі приходять до такого висновку на основі лише зовнішніх, показних ознак. А в дійсності, навіть не кожну дитину, що відрізняється слухняністю і є добрим виконавцем, можна назвати свідомо дисциплінованою людиною, в якої ця якість стала властивістю характеру.
Словники тлумачать слово дисципліна як обов’язкове для членів будь – якого колективу підпорядкування встановленому порядку, правилу. Відповідно, дисциплінована людина – це людина, яка підпорядковується дисципліні, дотримується встановленого порядку, правил, є вихованою.
Крім того, вважають, що дисципліна – це певні правила поведінки людей, що відповідає нормам права й моралі, які склалися у суспільстві, а також вимогам тієї чи іншої організації.
Цікавою є точка зору американського психіатра Кемпбелла, який вважає, що у вихованні дітей дисципліни – це тренування розуму й характеру дитини для того, щоб вона стала самостійною і такою, що вміє володіти собою, гідною і конструктивною особою у суспільстві.
Як виховати у дитини таку якість?
Перш за все необхідно звернути увагу на те, що свідома дисциплінованість дитини багато в чому залежить від вихованості і дисциплінованості дорослих, з якими діти щодня спілкуються. Це означає, що, в першу чергу, і від батьків. Дитина має бути старанною і наполегливою у навчанні, сумлінно дотримуватися даного слова, точною та акуратною в роботі, вміти організовувати свій час і дозвілля, виявляти повагу до старших, піклуватися про рідних і близьких людей, бути скромною та ввічливою. Також виховання дисципліни, мабуть, пов’язане із залученням дитини до виконання певних обов’язків.
3. Анкетування батьків
Діти мають відчувати свою належність до сім’ї, своє членство у ній.. Якщо вони цього не відчувають, то знаходять інші можливості довести свою значущість. Праця, яка під силу дитині, прищеплює навички, вчить давати користь, цінувати піклування про себе оточуючих і поважати чужу працю. У батьків є завжди спокуса все робити самим. Вони вважають, що так простіше, до того ж, вони все роблять «належним чином». Такі батьки позбавляють можливості дітей навчатися співпраці й відповідальності.
4. Результати анкетування дітей щодо самостійності.
Існує перелік справ, які дитина повинна вміти виконувати у певному віці.
ПРОПОЗИЦІЇ
Складайте разом з дітьми перелік справ щодо допомоги сім’ї.
Навчайте дітей навичок роботи і виконуйте її разом із дітьми доти, поки вони не навчаться працювати самостійно. Дайте їм зрозуміти, що за потреби ви завжди будете поруч. Будьте осторонь і не втручайтеся, доки вас не попросять. Якщо з’являться проблеми, обговоріть їх, не поспішайте з критикою, особливо у той момент, коли виконується робота.
Цінуйте внесок, а не якість виконаної роботи
Не виконуйте за дитину роботу лише тому, що їй багато задано. Допоможіть їй організувати свій час, щоб робота, пов’язана із допомогою родині, не шкодила виконанню домашніх завдань.
5. Ефективність застосування заохочення та покарання.
Заохочування – це позитивна оцінка поведінки дитини. Важливо викликати почуття задоволення, щоб усе, що пов’язане із виконанням норм і правил поведінки, супроводжувалися позитивними хвилюваннями.
Покарання – це негативна оцінка поведінки дитини. Суть покарання має полягати у збудженні почуття сумління, незадоволення своєю поведінкою.
Визначити належне покарання дуже важко. Воно має відповідати вчинку. Якщо , навіть бать впевнені у доцільності покарання, необхідно виявити гнучкість і дипломатичність.
Необхідно відмітити, що діти й самі дуже страждають від своєї недисциплінованості, Спосіб життя, розпорядок, що заведений вдома, і є тим зовнішнім порядком, за допомогою якого утворюються певні межі поведінки. Саме завдяки дотриманню розпорядку значною мірою відбувається накопичення правильного дисциплінарного досвіду, приходить уміння володіти собою, яке ми називаємо самодисципліною., і без якого людину не можна вважати остаточно дисциплінованою.
ІІІ. Підсумок навчальних досягнень за рік
1. Літературне читання
Техніка читання 50 – 60 слів (бігунець)
2. Українська мова
перевірні роботи (Аудіювання, Усний переказ, Диктанти, Списування, Словниковий диктант.
3. Математика
Контроль АОН
Підсумкова контрольна робота
4. Природознавство
5 Англійська мова
6Трудове навчання
ІV. Про порядок закінчення
29 Останній дзвоник о 8. 30
Пришкільний табір з 2 – 19 Вартість 10 грн. Заяви
Оздоровлення влітку (бігунець)
Інструктаж з ТБ влітку (бігунець)
Ремонт класу
Завдання на 3 клас
довідникова літ – ра Країна Мрій
|